söndag, maj 04, 2008

Vårmarschen

Varje år, första söndagen i maj, marscherar Åtvidabergs Musikkår runt Åtvidaberg (där jag bor), tillsammans med Åtvidabergs Drillflickor. Det är då man verkligen vet att våren är här! Det är en speciell känsla som infinner sig då, hela kroppen uppfylls av vårkänslor när man hör bandet och alla fåglar som kvittrar. Alla som klipper gräset stänger av sina motorer för att få njuta av musiken. Synd att de inte kan stanna utanför våran tomt en stund och spela speciellt för oss! ^_^

Som ni kanske förstår så sitter jag faktiskt utomhus nu. Jag har gett upp matten, jag förstår inte vad som händer. Jag behöver Robert :p Så går det när man inte går på matten i två veckor. Jag tänkte istället knåpa lite på mina hemsidor, kanske faktiskt publicera dem, och skriva lite på mina låtar – för det gjorde jag faktiskt inte igår. Vad tusan gjorde jag egentligen igår kväll? Men först ville mamma att jag skulle duka bordet, det är mat snart. Var ska jag då ha datorn...? I knät?

Inga kommentarer: