onsdag, maj 21, 2008

En vuxen-dag

Jag har suttit i telefon större delen av dagen idag. Pratat med Filippinska Ambassaden, banker, fotobutiker, mm. Bokade biljetter idag! :D Fick reda på av hon som jag pratade med på ambassaden att arrival date också räknas som en dag, så i så fall var jag tvungen att ansöka om ett visum, för den extra dagen (utöver de 21 som man får när man kommer dit). Så jag slängde på två till, efter lite sökningar på Flygcentralen.Var nere och postade min visumansökan, så för tillfället är jag passlös :( Hoppas det går snabbt, vill ha tillbaka det!

Biljetten med skatt gick på 8211 kronor, och så blev det lite extra kostnader. Jag ser så fram emot att få komma dit! Planet går från Stockholm 12:40 den 15e juni, landar i Cebu 19:00 deras tid den 16e. Klockan är 13:00 här då. Åker hem gör jag den 9e juli, klockan 12:30 deras tid (6:30 här alltså) och landar i Stockholm 14:50. Åker via London och Hong Kong, som vi gjorde första gången. Hong Kongs flygplats, nu ska jag få spendera lite mer tid där, och inte bara mitt i natten! :D Den här gången har jag alltså lite tid att gå runt ^_^ Förra gången åkte vi via Amsterdam och Manila, det är så skönt att slippa byta flygplats mitt i alltihopa (i Manila alltså, från international till inrikesterminalen, skitliten och skittråkig och i princip bara en massa sliskig godis och mat), utan kommer direkt till Cebu! Hoppas nån (han :p) möter mig där, om han jobbar får han skicka nån av hans jobbkamrater som jag känner. Vi ska prata alldeles strax, klockan 16, så då ska vi bestämma var vi ska bo :) Ändå sedan vi började prata om det förra året, typ med en gång när jag kommit hem, så har vi pratat om White Sands. Det verkar väldigt fint, vilket vore konstigt annars eftersom det är ett fyrstjärnigt hotell på Mactan Island... Bekvämast så egentligen, annars blir det lite väl långt till hans jobb tror jag, om vi skulle bo i Cebu alltså. Kan i värsta trafiken ta över en timme enkel väg mellan hans jobb och Cebu City. Aja, nu ska jag förbereda lite inför samtalet!

Inga kommentarer: