torsdag, maj 01, 2008

Skype är farligt

Jag använde Skype för första gången idag. Pratade med Anna som pluggar i en stad långt bort från mig! Det är inte lätt när alla ens vänner som man vill träffa inte finns i närheten! Och då menar jag på "gångavstånd". :p

I vilket fall som helst, det jag skulle komma till var att jag inte riktigt är bekant med alla funktioner på Skype än. Så jag satte min status till "SkypeMe!" – och det fick jag snart ångra. Inom loppet av ett par minuter hade jag två män på halsen som chattar med mig. Först en 33-årig man från UK (Plymouth) som ville "camma" med mig (jag sa att jag bara har videosamtal med folk jag känner) och som jag blev av med rätt så snabbt. Den andra var en 31-årig man från Algeriet som blev typ kär i min bild och ville bli min "internetvän"! XD Men som synes så lever jag än, så jag lyckades jag slippa undan honom också. Han var trevlig och rolig, men jisses vad han tjatade om mina fötter (som han fantiserade om, vill säga)! Det finns mycket knäppt folk ute på internet.

Jag har lärt mig min läxa. Har jag "SkypeMe!" som status, så får jag meddelanden från en massa udda folk som vill prata (eller mer, hrm...) med mig. Det kan givetvis vara roligt också. Nästa gång kanske man skulle vara udda tillbaka. Eller spela med. Haha, hitta på en massa knäppa grejer. Nästa gång kanske det är jag som är helt "galen" i fötter! XD

Inga kommentarer: