tisdag, maj 06, 2008

Kommentarssvar

Jag väljer att svara dig (du som också har svensk pappa och filippinsk mamma) i ett inlägg, eftersom du dels valde att vara anonym, och dels för att du skriver om vissa detaljer som jag medvetet undvikit att skriva om i bloggen – hoppas du förstår det! Först av allt vill jag säga att det är kul att du följt min blogg redan på "metrotiden", antar att du läst ett bra tag tillbaka?

Jag vet att jag gör fel när jag lägger del av skulden på mig själv, men det blev kämpigt ganska tidigt och det känns som om jag hade kunnat undvika många av de problemen som har uppstått under tiden och även nu på senare tid om jag hade åkt dit i december. Den tanken kommer nog aldrig försvinna.

Det är klart jag tycker han ska kämpa med för att vårat förhållande ska funka! Det kommer krävas mycket energi och tid från oss båda, det är ingen tvekan om saken.

Sen har jag givetvis en massa privata frågor till dig, eftersom du skrev att du växte upp i Filippinerna, etc. (Var, hur länge, varför och när ni kom till Sverige, m.m.) Om du vill får du gärna maila mig på verticalbee@gmail.com Och om du har Facebook skapade min mamma en grupp, Swedish-Filipino group, som du kan bli medlem i för att utöka den lilla skaran som finns där än så länge! :)

Inga kommentarer: