tisdag, maj 06, 2008

Don't cry for me Argentina...

Jag blir galen. Jag har fått ännu ett fejkmail, från den person som utger sig för att vara Michael, och jag är i princip säker på vem det är nu. Det är hemskt lustigt att skicka såna mail, när man bara en timme tidigare pratar om vad vi ska göra, olika möjligheter, framtiden, osv. Så det är ju väldigt uppenbart att det inte är Michael – bortsett från att det inte alls är hans språk.

Ja, det jag skulle komma till var att vi har pratat idag, i ungefär en halvtimme innan ägaren till hotellet dök upp och han var tvungen att sluta prata, han jobbade nämligen. Men vi pratade om lite allt möjligt, och om att han nog ska sluta på Cebu Marine den här månaden och återvända till hans hemprovins. Och så sjöng han den lilla strofen i rubriken för mig: "Don't cry for me Argentina" ^_^ Sen skulle vi prata igen, klockan sju svensk tid. Men jag kommer inte fram. Förrän alldeles nyss. Och då var det nån annan som sa att Michael jobbar, att jag kan ringa igen klockan 10. Hur ska jag klara av det?

Jag går ju omkring och är jättenervös på grund av det här, det känns som om jag inte har nån kontroll över situationen. Och jag som är värsta kontrollfreaket. Ah, jag vill att allt ska vara till min fördel och att det inte finns några tvivel om vilka beslut som ska tas!

Inga kommentarer: