söndag, maj 25, 2008

Boende i juni/juli...?

Ska se om jag kan få tag på Michael idag klockan 16, vi behöver prata mer om var vi ska bo. Har nu kollat på reviews för de hotell jag tittat på, inklusive White Sands, och jag har nog kommit fram till att jag inte vill bo där. Det är tydligen en hel del problem på de flesta hotellen, är det inte det ena så är det det andra, och på White Sands ska tydligen maten vara dålig och dyr och det ska inte finnas så många alternativ strax utanför hotellet... Så jag har börjat kolla mer på SDR Apartments. Det är riktigt mysigt, även om vi bara tar en Studio (för bilder se här, Lapu-Lapu Studio och Magellan Studio är väl alternativen antar jag). Då kan vi med säkerhet äta frukost ihop, även om han börjar jobba klockan 6 på morgonen (för på ett vanligt hotell serverar de ju inte frukost vid de tiderna). Han hade inte hört talas om det, men jag ska nog propsa lite på att vi ska bo där, att de inte har nån strand gör mig inget. De verkar ha pool i alla fall, vet inte om det är utomhus, skulle ju vilja sola. Annars kan ju Michael och jag göra lite day trips till andra resorts, typ Shangri-La, och bada och sola :)

Kostnaden skulle bli ungefär hälften av vad vi skulle få betala till White Sands. Och jag är ju där för att vara med Michael, inte (bara :p) för att vara på semester. Tänkte be honom gå dit och kolla upp det, se vad han tycker.

Inga kommentarer: