fredag, maj 23, 2008

Lite tankar inför och förberedelser inför Filippinerna-resan

Jag fick ju inte tag på Michael igår, men vi pratade idag. “Bara” en halvtimme, det var en massa fulla koreaner i restaurangen, så han hörde mig inte så bra. Vi ska prata imorrn klockan 9 svensk tid, jag ska ju se på Jannes bal, så jag är i Linköping när han jobbar – då vi vanligtvis pratat den här veckan. Men nu vet Michael om att Bahia inte har några dubbelsängar, så vi ska välja ett annat hotell. Kunde inte prata om valen, eftersom jag inte kom åt internet just då (fick veta senare att pappa stängt av boxen...). Men just nu ser det nog ut som om det blir White Sands ändå. Att det ska vara så dyrt bara! Det är ju värt det, men det känns lite onödigt bara, när det finns billigare hotell. Fast de är ju så sjaskiga :( SDR Apartments är ju ett val också, men jag tror det får bli nästa gång, om jag stannar ännu längre då. Typ ett år eller så :p Nu kan jag ju faktiskt gå och besöka universiteten och se om jag har möjlighet att plugga där ett år som utbytesstudent! Kanske behöver ta med mig kurslista och beskrivningar för mina framtida kurser för att se om jag kan hitta kurser som motsvarar dem, eller är rätt så lika i alla fall...

Frågade lite om vad han gör när han träffar hans döttrar (vilket han gör en gång i veckan) och tydligen så åker han bara dit och handlar mat åt dem, och sen åker han tillbaka igen... Han har bara åtta timmar, och resan tar ju 2-3 timmar enkel väg. Vi ska ju dit när jag kommer. Träffa hans barn, hans föräldrar och förmodligen hans två systrar också. :)

Mina sms som jag skickade tisdag, onsdag och torsdag (totalt tre stycken alltså), kom fram idag! Knäppt. Så när jag ringde så undrade han hur det gick med min biljett, att det var nåt ändrat. Men det var ju oooold news, sa till honom att det var de gamla smsen och att vi redan hade pratat om allt det. Sötnosen är fortfarande sjuk och har feber... jag sa åt honom att han borde gå till en doktor, det är väl typ femte dagen i rad nu med feber, så han sa att han kanske skulle gå imorrn.

Har ju gått en hel del ärenden den här veckan, bland annat har jag varit två gånger hos banken. Först var jag och bad om ett nytt VISA-kort, magnetremsan på min har strulat jättelänge, av någon anledning vill inte alla kassor ta mitt kort. Fick det idag. Jag ansökte också om Åtvidabergskortet, ett MasterCard – och fick veta idag att det är beviljat! :D Så nu är jag i princip redo att åka! XD Behöver bara mitt visum. Och packa förstås. Och medicinväska... Okej, jag behöver lite mer grejer :p Köpte ett par svarta shorts idag som jag tänkte ta med dit :) Sen vet jag inte hur jag ska göra, vilka klänningar, skor, mm jag ska ta med... Men det löser sig.

Sarah sa till mig igår “kom inte hem gravid” – är hon tankeläsare måntro? :p Jag har ju sagt förut (inte till henne tror jag... till andra) att jag skulle vilja “hoppa på babyboomen”, vill också ha en liten bebis. :) Och som Sarah sa, vi skulle få så söta och vackra barn, Michael och jag, det vet jag! ^_^ Kan ju naturligtvis inte låta bli att fundera på hur det skulle vara gravid... och vad som skulle hända om jag blev det. Men det är väl ändå en framtida fråga, inte aktuellt än...

Inga kommentarer: