lördag, maj 03, 2008

Umbrella Covers!

På vägen in till Linköping igår spelades en Umbrella cover på radion. Så för en stund sen började jag leta lite. På Google, YouTube, iTunes Music Store – och hittar en massa andra covers, men hittar till en början inte den jag letar efter! Däremot hittar jag ett band vid namn Vanilla Sky på YouTube som även har gjort en video – Rihanna style! XD Du måste se den, den är så hilarious!!! Se den här.

Men sen så insåg jag att covern kan ha varit gjord av ett svenskt band... det hade jag visserligen tänkt på från början... så då valde jag att bara visa sidor från Sverige när jag gjorde en ny Google-sökning – och då hittar jag en blogg som skriver att bandet Lillasyster har gjort en metal cover, och jag känner instinktivt på mig att det måste vara den! Där finns också en länk till deras MySpace-sida, där låten finns! Lyssna på den, den är så jävla bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha jag kollade på den! Den var faktiskt ganska bra hehe. Samtidigt som jag kollade på den så hittade jag mandy moores version...den är jättefin:)