tisdag, maj 06, 2008

H&M:s förhandskatalog för hösten

Från modebloggen

H&M:s kataloger har ärligt talat inte varit så jättebra på sistone. Och idag var nog rekord. Bottenrekord. Jag har aldrig hittat så få plagg i en katalog som jag gillade! Å andra sidan kan det ju vara för att jag inte gillar höstfärgerna. Jag vill inte ha en massa mörka, dystra kläder, jag vill synas, jag vill ha roliga och glada färger på kläderna! Som i sommar! :D Men nej, det funkar ju inte i Sverige... *den där sarkastiska smileyn på msn messenger*

För att sammanfatta det hela: det är i princip samma färger som förra hösten. Cerise, lila, senapsgult och petrolblått, förutom de klassiska höstfärgerna svart, grått och vin/mörkrött. Och var är alla snygga accessoarer? Väskor där bara det säger "klick" när jag ser dem? Nej, skärpning H&M! Jag är riktigt besviken.

På 200 sidor (barndelen är inte inräknad i den siffran) fastnade jag endast för en handfull saker (sidhänvisningar för er som också har katalogen!):
  • en cardigan på s. 63, kort modell, gillar både den ljusrosa och den vita!
  • en lila glittrig ögonskugga på s. 121, jättesnyggt på modellen i katalogen!
  • ett nattlinne på s.128/129, finns i både svart och vitt! Vill ha!
  • en vit morgonrock på s. 134/135, med jättesöta volanger!
  • en svart huvtröja på LOGG man på s. 160/161 (inte för mig då, tänkte på Michael när jag såg den!)
Sen är det lite underkläder på uppslagen 128/129 och 132/133 som är söta, men jag har så mycket... Speciellt på det senare uppslaget, de som är i ljusblått, -rosa, och -gult. :) Jag och färger alltså ^_^

Är det någon annan som fått katalogen? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer: