måndag, maj 19, 2008

Lechon lechon lechon...

Internet har dummat sig igen, men det har faktiskt funkat i nån timme nu utan att lägga av! :O

Vad har hänt idag, då? Pratade en stund med Michael imorse :) Både han och jag lät gladare än vanligt. Vi ska förmodligen prata imorrn igen, kanske kan vi bestämma då om jag ska komma tillbaka i juni eller inte. Jag vill, och han vill, men det finns naturligtvis andra faktorer också. Vi får prata om det helt enkelt. Han pratade om sin födelsedag, som är den 30e juni. Det enda han önskar sig är en hel lechon! (en helgrillad gris alltså) XD Filippiner alltså :p Klart jag förstår att han vill ha lechon, det är ju festmat, men snälla nån, nåt mer vill du väl ändå ha? Antar att filippiner inte är så materiella som vi är här i västvärlden. Vi önskar ju oss en massa saker, men där gäller det att få mat för dagen liksom. Kanske kan jag lyckas lirka ur honom något ändå. Om inte – vad kan man ge sin pojkvän i födelsedagspresent? Tips mottages tacksamt!

Annars? Jobbat lite, det skrev jag om förra veckan... Elevernas motivation börjar ju tryta så här framåt sommaren, speciellt bland niorna. Men de skötte sig ändå. :) Och sen har jag ätit glass och godis på studienämndsmötet efter skolan ^_^ Nu får vi se om Helena ringer, annars kanske jag skulle tänka på att dra mig till sängs.

Inga kommentarer: