torsdag, maj 08, 2008

Lite random grejer

Så, jag har en massa saker jag vill skriva, och jag klämmer in allt i ett och samma inlägg, annars blir det... jobbigt. Ja, först så måste jag väl säga att det är helt fel av mig att sitta inne när det är så FINT VÄDER UTE! Jag ska byta om (till bikini – let's get BROWNER! XD) och gå ut in a minute, först måste jag skriva av mig lite.

Ja, jag har ju jobbat idag (vickar på en högstadieskola). Bortsett från att mitt huvud inte vill vara med (det vill bara gå och sova nånstans) så var det faktiskt helt okej! Saknar "min" klass från förra läsåret, de var ju så mysiga :) Till lunch fick eleverna bland annat nån pastasallad (jag hade tagit med mig egen mat). Den luktade inget vidare. Fick mig att längta efter den jag åt igår, på BUS-mötet (BUS står för Bioteknikutbildningar i Sverige – vi ska ordna en mässa i november!). Jag gillar inte pastasallader annars. Men den var SÅ god! Och det där brödet alltså... måste se till att få receptet till allt :)

Och jag har verkligen velat fram och tillbaka huruvida jag ska ringa idag igen till Michael för att bekräfta summan. Sen insåg jag att jag kan nog inte skicka pengar utan att veta det exakta namnet som står på hans ID. Ringde ner till Western Union-ombudet här nere, som bekräftade det. Så jag måste få tag på honom ändå. Han får skylla sig själv när han gör så där. Morr.

Ikväll ska jag till Sofie, vi ska gå på promenad :) Det ska bli mycket trevligt! Jag tänkte faktiskt dit också, så jag kommer få gå mycket längre än hon. Kanske... 20 minuter enkel väg, så 40 totalt? Mig gör det inget, jag vill gå ner mer i vikt. Vägde mig igen imorse. Jag har gått ner 5 kg på 17 dagar!!! "WTF?! Hur gör hon?" tänker ni – men det är inte bara positivt. Började gå ner jättemycket när Michael och jag gjorde slut. Och fastän vi är ihop igen, så går jag ner. Tror det beror mycket på att jag hade så svårt att äta under den perioden (jag tvingade i mig mat...), att mina matvanor har ändrats helt. Försöker också tänka på det där som jag läste nånstans:
Ät frukost som en drottning, lunch som en prinsessa och kvällsmat som en tiggare.
Alltså, frukosten ska vara den största måltiden och kvällsmaten den minsta måltiden. Jag äter givetvis mellanmål också, men det blir oftast en frukt och vatten eller te (grönt, alltid grönt! med honung ^_^). Förut åt jag mer till alla måltider. Vi får enkelt se när jag stannar på vågen igen. Då får jag väl börja träna igen :p

Nu - SOL!

Inga kommentarer: