torsdag, maj 29, 2008

Beslutsångest igen

I de flesta fallen, när det gäller att fatta beslut, är jag helt fel person att fråga. Jag velar ofta fram och tillbaka, ser för- och nackdelarna, försöker väga dem mot varandra, osv. För att försöka fatta ett bra beslut. I vissa fall har jag en åsikt eller beslutat något väldigt tidigt, sånt som jag inte tvekar en sekund över innan jag bestämmer mig. Men det här gäller något helt annat. Jag har nämligen tittat runt efter en ny kamera. Videorna som jag filmar med den jag har idag (Casio Exilim EX-Z500) blir ofta korniga om de filmas inomhus i taskigt ljus. Men så visade Janne mig hans nya kamera (Canon Ixus 70), och där blir de jättebra! Jag vill ju givetvis ha videofunktionen till när jag är i Filippinerna, för där är det taskigt ljus halva tiden på dygnet :p (det ligger ju typ vid ekvatorn...) Så fick jag tips om Casio Exilim EX-Z8, men ElGiganten i Linköping har slut på dem, så jag kan inte undersöka den närmare :( Har ett ganska späckat schema med förberedelser och träffa kompisar osv, så det vore bra att ha "rätt" kamera från början, inte behöva byta. Det råkar inte vara nån som har en som man kan få titta på och undersöka? Annars får det nog bli en som Janne har, då vet jag ju vad jag får i alla fall. Men jag ska nog testa den lite mer i helgen. Störande dock att man inte kan se hur mycket batteri det är i, den varnar tydligen bara strax innan den dör...

Inga kommentarer: