torsdag, oktober 30, 2008

Nostalgi

Letar efter en grej som jag inte vet vart jag har lagt och förmodligen inte sett på ett år eller två :S och det är VIKTIGT! In the mean time så hittade jag lite andra grejer:
  • Originalet till Jingle Bells. Det är egentligen en short-story från början men gjordes om till en pjäs (med stora ändringar) som jag satte upp i gymnasiet. Vilken jag sitter och fnissar åt nu ^_^ Emme och Rose (ja, det är jag, jag är en av huvudrollerna) trollar sig själva osynliga och lyckas gå in i varandra. Resultat: huvudvärk ^_^
  • Budorden till Los Weirdos. Emme och jag hade en klubb för länge sedan. Vi var inte så många, men vi var knäppa. (för er som känner mig lite bättre, det är här det rosa fåret Ben har sitt ursprung) Här är utdrag av vad som står samt budorden:
Los Weirdos är ett ord med många innebörder. På swahili betyder det 'yrselframkallande får', på svenska betyder det 'kameratelefonens förbannelse' men framförallt – på alla språk – betyder det Galningarna.

DE FEMTON BUDORDEN OBS! Jag hoppas du inser att vi bara gjorde detta på skoj! Läs det med glimten i ögat! :)
  1. Du skall inte dyrka några andra får än Ben (Det Enda Stora Rosa Fåret, Den Allmäktiga, Han som råder i Kaoset). Andra gudar går bra, men inga andra får. Speciellt inte blåa.
  2. Du skall missbruka Bens namn. Be a Benoholic!
  3. Hedra talen 42 och 93, Den Snälla Veckan (vecka 25), Den Elaka Veckan (vecka 51) och alla högtider. (Anm. Högtiderna var styrelsemedlemmarnas födelsedagar ^_^)
  4. Hedra vem du vill och skit i resten. Men du måste buga inför alla styrelsemedlemmarna! (Anm. Jag tror vi var fyra eller fem i styrelsen.)
  5. Var snäll och begå inte riktigt kriminella, grova brott. Det kan tolkas som elakt.
  6. Du skall inte slå ickemedlemmar eller icketroende – du ska misshandla dem!
  7. Våld är fel.
  8. Solrosor är de heliga blommorna – plocka och ät!
  9. Du skall vara snäll mot din nästas får.
  10. Om du ser ett rymdskepp, skjut det inte om det inte har gröna prickar på fenorna. Rymdskepp är också människor. Om du skjuter ett skepp av misstag gör det absolut ingenting. Alla kan ju inte handskas med vapen.
  11. Krama din morot varje dag, men inte under Elaka Veckan. Under Snälla Veckan kramar du den två gånger om dagen. Byt morot emellanåt, tack. (för hygienens skull...)
  12. Tro inte på allt du hör – tro på allt du ser.
  13. Folk som badar är inte skyldiga.
  14. Du skall icke följa de sju dödssynderna (Kaniner, Kittlar, Klorofyll, Kräftor, Krokusar, Fikusar, Paj).
  15. Transportchefer bör vattnas minst tre gånger i veckan för att behålla sin spänst.
  16. Det får endast förekomma Femton Budord.
Detta påminner mig om Fåret Vår (till skillnad från Fader Vår) som jag skrev till pjäsen... :D Det påminde mig om en sak till, men det har jag naturligtvis lyckats glömma. Förgrymmat också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA detta påminner mig om de knäppa sakerna som jag och mina kompisar i canada brukade hitta på! haha
då är det konstaterat: du och jag är lika galna båda två!

Rosemarie Rosén sa...

Haha, MINST!!! XD