lördag, oktober 18, 2008

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Usch, nej, det känns som om det är dags att bli lite deprimerad igen. Jag vill INTE syssla med det jag läser till när jag blir klar. Jag VILL jobba med något inom kläder och mode. Men just nu känns det som om chansen är minimal. Och chansen att få jobb inom både det jag läser till och det jag vill bli verkar vara... yttepytteliten. Nils Karlsson Pyssling-liten.

Nej, jag tror jag började universitetet av fel anledningar. Jag var inte 100 på vad jag ville läsa, tog nåt som liknade det som alla förutsatte att jag skulle läsa eftersom jag tjatat om det sen jag gick i mellanstadiet, och jag var trött på att vara arbetslös.

Det kanske är dags att ta en paus från skolan? Men, ju längre tid det tar för mig att bli klar med utbildningen, desto längre tid till Michael och jag kan ha vårat stora bröllop och skaffa små Mondelos. Vad gör jag?!?!?

Inga kommentarer: