måndag, oktober 20, 2008

Inspiration

Satte mig och kollade på Vänner. I avsnittet slutar Rachel sitt servitrisjobb för att börja kämpa för sin dröm, hon säger att hon jättegärna skulle vilja jobba för en designer eller inköpare. Vilket jag också skulle vilja göra! Så jag blev helt inspirerad! Och ännu mer driven till att hoppa av utbildningen eller ta en paus på obestämd tid. För när man känt i ett år att utbildningen inte passar, då ska man nog inte gå den utbildningen heller. Eller åtminstone se sig om efter andra alternativ!

Okej. Så, vad göra härnäst? Problem ett är väl att nästan inga av jobben ligger i närheten. Det är typ Borås och Stockholm som gäller. Men det är väl något man får ta. Om lönen är större än vad studielånet så borde jag logiskt sett kunna samla till Filippinerna och ta hit Michael ändå. :) Och mina föräldrar skulle äntligen få det de vill, att jag flyttar. Fick senast idag en pik utav mamma, att om jag ville ha den sötsura såsen med upp på övervåningen när jag åt, då fick jag minsann köpa en själv!

Usch, nu blev jag än mer otaggad till att läsa till provet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Några alternativ till din trista utbildning. Eftersom du verkar gilla t.ex. Gina Tricot, varför inte satsa på en karriär i handeln? Affärer finns det ju även på Filippinerna ;)

http://www.logistikprogrammet.org/ny/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=33&Itemid=62

http://www.nbi.se/CM.php?PageID=23383

Dessa och tusen till som skulle passa dig finns även på www.ky.se

Lycka till!