måndag, oktober 27, 2008

...och så krossades mina drömmar.

Inte riktigt, kanske, men det känns som så. Ringde någon angående några jobb som jag var intresserad av. Jag har inte rätt bakgrund (utbildning och tidigare erfarenhet), men det är ju alltid värt att försöka. Det visade sig att hon gallrade bort alla som inte hade rätt bakgrund, så hennes råd var att antingen få ett jobb som butikssäljare kombinerat med skyltning för det ena jobbet och för det andra att utbilda mig färdigt. Säg EN Designskola där man kan bli intagen utan att kunna sy?! För vad jag har sett måste man kunna visa upp vad man kan och vad man har gjort för att bli intagen. Och där faller jag stort. Inköp är inte heller nåt alternativ, för jag har fel bakgrund för det med. Skulle ju vilja prova på det innan jag vet om det är vad jag vill göra... Fan, vad gör jag nu?

Inga kommentarer: