lördag, oktober 18, 2008

Vi ska starta ett handelsbolag!

Vet att jag skulle skriva lite mer om samtalet med Michael imorse, men nåt annat kom i vägen.

Vi i familjen har ju länge pratat om att starta ett företag. Nu ser det ut som om vi ska ta tag i det! Vi ska inte starta ett aktiebolag, det kostar 100 000 att göra det plus att man måste ha en auktoriserad revisor (eller vad det var..) som man då måste betala för att kolla redovisning osv. Vi ska istället starta ett handelsbolag där vi importerar grejer från Filippinerna. Frågan är vad det ska heta. Och vad vi ska importera. Har ni några förslag?

Vi ska registrera det på mig. Mina föräldrar föreslog därför Romaro (som är en sammansättning av mitt namn). Vilket inte skulle vara så fel. (fast det finnns tydligen Romaro Sports redan. Och så finns ju Ray Romaro från Alla älskar Raymond). Under samma handelsbolag kommer jag starta mitt designmärke, som jag funderar på att kalla Rosa RoseTM. Vad tycker ni om det?

KOMMENTERA, PLEASE!!!

Inga kommentarer: