onsdag, februari 04, 2009

Granen Arne och min övriga dag

Jag har en gran. Han heter Arne. Förra året hade jag två, tror de hette Knut och Rut, men de glömde jag tyvärr bort och de... stod lite väl länge i garaget :( Men nu är det nytt LARM (LinTeks Arbetsmarknadsdagar) och nya granar (OK, bara en :p) och nya tag! Hittade ingen "riktig" planteringsjord, så jag tog några nävar från några andra bautastora krukor i förrådet, får bli en provisorisk lösning. Hoppas han mår bra :)

I övrigt? Full fart hela dagen, föreläsningar och lektioner 8-17, tagit godis på LARM (pratade ju en massa igår, de kände för övrigt igen mig! Kul att man gjorde positivt intryck på dem! :D), klämt i mig lite lunch, och sen ner till Pressbyrån på tågstationen för att skicka pengarna till Michael. Och så är systemet nere! o_O I panik ilar jag (och Robert, släpade med honom också) in till stan för att prova Western Union-kontoret där, visste inte när de stängde och klockan började närma sig 18.

När vi kommer dit visar det sig att de stänger 19, så jag panikilar (igen, mycket spring idag!) ner till Systemet för att handla inför imorrn, och springer sedan tillbaka (efter att ha hämtat ut pengar, för kort tog de inte) och fixar överföringen. Inser att det är en kvart kvar till bussen, går in på H&M (handlade ju inget i helgen) och handlar lite, så toppen med bonuskuponger! :D Så nu har jag nåt att sova i imorgon :) Kommer lite mer om det i helgen. Sen SPRINGER jag till bussen. Sur-Pelle kör. Jag försöker pigga upp honom och säger glatt "Hej, hej!" och stämplar kortet. Han svarar förvånansvårt "Hej" tillbaka – utan att låta speciellt sur! Kan ni tänka er det, Janne och Sarah?!?!?

I alla fall, nu har jag MASSOR att fixa inför imorrn, får se om jag skriver mer innan jag lägger mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

OMG SA HAN HEJ TILL DIG?!?!?!?!?