söndag, februari 15, 2009

Söndag?

Det är söndag! Och tiden har bara FLUGIT förbi, kan inte fatta det... o_O Borde plugga inför imorrn, men det är ju inget kul :p Resten av familjen tittar på film. Men jag var iväg och handlade frukt och grönsaker (för det är ständigt en bristvara hos oss, och jag är SÅ trött på det!) och passade på att hämta ett paket från H&M med mainly träningskläder. Så nu ska jag prova kläder. Och klockan fem ska jag ringa Michael. :D På tal om Michael, så oroar jag mig inför intervjun hos ambassaden... mer om det sen, vad hände på sittningen igår? Well, det var mat, sång, vin och alldeles, alldeles underbart! ^_^ Ja, Askungen var också där ;p Emil "Puss in Boots" var min bordsherre, en riktig gentleman var han :) Men jag var så trött, så trött, så när det äntligen var över strax efter tio, så ville jag bara hem och sova – fast jag ville också vara kvar! Om jag inte hade varit så trött. Så jag ringde pappa.

När jag var på väg till bilen ropade en fransman på mig. Han kunde knappt engelska, jag kan ingen franska, men han undrade i alla fall om han kunde få låna in telefon och ringa hans franska vänner som han skulle besöka i Ryd. Han rotade bland sina papper och i alla fickor efter numret – men lappen med numret var kvar HEMMA. I Frankrike! o_O Så han sa att han skulle gå runt själv och leta. Jag försökte hjälpa honom, och säga att det fanns kartor (han hade numret 203, som jag antar var gatunumret?), men han förstod inte ens det engelska ordet "map"! Funderade på om jag skulle ringa Samuel eller nån annan som jag känner som faktiskt kan franska (klockan elva på kvällen är det kanske inte en så bra idé), men innan jag hann besluta mig för något så hade han tackat för all hjälp och så tog han sina två rullväskor och började gå runt i Ryd. Så nu är jag hemskt orolig över att få se en nyhetsrubrik i stil med "Förfrusen fransman funnen i Ryd"!

Inga kommentarer: