onsdag, december 24, 2008

God (VIT) Jul!

Det såg länge ut att bli en grön jul. MEN...!!! Det SNÖAR! Vi får hoppas att det fortsätter snöa och att det inte övergår till regn...

Och så är det ju julafton. Enligt en tradition som mamma hittat på på senare år, och som det har varit lite si och så med, är att vi får öppna en present på julaftonsmorgonen. Jag säger åt Janne att välja en åt mig. Jag öppnar den och... det är en låda bestick. OK, snällt att jag äntligen börjar få flytta-hemifrån-grejer, nåt jag önskat mig i några år nu. Men bestick, det har jag ju redan två lådor utav, som jag köpt själv! Det visste de inte (har de frågat...?), så de föreslog att jag kan ha det ena till vardags och det andra till fest. Min kommentar var då att det kommer nog dröja till jag bor på ett ställe där jag kommer kunna ha en fest... Just nu ser det ju liksom ut som om Michael och jag får klämma ihop oss i en liten etta till att börja med... Sa jag förresten att jag ska ringa honom imorrn? :D

Inga kommentarer: