söndag, december 21, 2008

Frågestund :)

Då var det dags för mig att svara på frågor. Om ni har fler frågor, så är det bara att kommentera på, jag tänkte att jag kan skriva svar i ett inlägg en gång i veckan :) Frågorna den här veckan har att göra med förhållandet mellan mig och Michael:

Varför har ni valt Sverige istället för Filippinerna?
Främst för att det skulle nog vara svårt för mig att få ett jobb där, jag skulle få bli hemmafru – och det kan väl vara kul att prova på ett tag, men resten av mitt liv? Nej tack! Skulle bli alldeles för rastlös. Dessutom skulle vi nog få det väldigt svårt ekonomiskt, han har det svårt redan som det är, så jag tyckte det vore bättre om han flyttade hit, det finns bättre möjligheter för oss båda här.

Ska hans barn flytta med?
Inte till en början i alla fall. Tyvärr (haha :p) så lever ju hans ex, barnens mamma, så det är ju möjligt att hon motsätter sig att barnen flyttar. Inte för att hon verkar bry sig, hon har sett barnen en gång på 1,5 år, och ändå bor hon en aning närmre barnen än Michael! Inte bidrar hon heller med några pengar till mat eller skolavgifter till barnen, inte nåt! Jag har föreslagit att barnen kan flytta hit när vi har en inkomst som det går att försörja oss alla på.

Vad tycker du om Filippinerna?
Jag älskar Filippinerna! Även om det är ett fattigt och korrupt land, så älskar jag landet! Naturen, folket, maten, det är underbart! Det är så annorlunda mot Sverige, jag kan mycket väl tänka mig att bosätta mig där, bara jag visste att vi skulle ha en inkomst där vi inte behöver vända och vrida på varje centavo (motsvarande öre) och att jag skulle kunna besöka släkt och vänner hemma i Sverige... nånsin! Kanske åka dit och se om man kan jobba/plugga nåt år (pappa och jag är ju dessutom på gång att starta eget!), eller kanske pensionera sig där? Pensionen skulle ju räcka i alla fall :)

Känner du dig filippinsk?
Även om jag inte är uppvuxen där, så tycker jag nog oftast att jag till och med är mer filippinsk än svensk, just för att det är så uppenbart att jag inte är svensk. Å andra sidan är jag inte riktigt filippinsk heller, så jag har alltid varit "facklös". Hemskt jobbigt faktiskt, har aldrig känt mig riktigt hemma någonstans. Till jag träffade Michael, om jag får vara... klyschig :)

Vad tänker ni om framtiden?
Jaa... framtiden är stor och möjligheterna är oändliga. Jag behöver nog mer specifika frågor för att kunna svara på det :p Jag kan säga att vi ska ha minst 2-3 EGNA barn i alla fall. Vi får väl se hur många vi har råd med. Små bruna Mondelos, det är vad jag ser fram emot mest just nu, så barnsugen så det är inte sant!

Kom gärna med mer frågor, det här var ju riktigt kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Taack :D :D Mer, mer mer!

Rosemarie Rosén sa...

Ge mig fler frågor då! :p