tisdag, november 18, 2008

Skumt (låååångt inlägg)

Öppnade precis ett brev jag fick igår, från en kille i USA som vill bli min brevvän. Ser till en början helt oskyldigt ut, men... han har parfymerat det! XD Och sedan, som sista fråga, undrar han hur jag ser ut, utan att beskriva sig själv! :O Det låter misstänkt tycker jag... Och slutligen, min sista kommentar om brevet (hade kunnat hålla en två timmars föreläsning om det, for sure ;p), är att OM man skriver på ett linjerat ark, då ska man skriva på raderna, inte mittemellan och lite hipp som happ.

Oh well, nu ska vi se om jag kan sammanfatta lite snabbt vad som hänt på sistone så jag kan gå och lägga mig! Kan ju inte göra det utan att uppdatera alla mina små vänner :)

* * *

Så, i lördags (som jag kände att jag inte skrev nog om, och inte kommer göra det heller...) så fick jag presenter av Magnus och Evelina, hade ju fått av alla andra innan. De gav mig ett sushi serveringsset för två och fyra tillhörande djupa skålar. Så nu måste jag bara lära Michael att äta sushi! Citat från i lördags:

1. Vi äter lunch: bocadillos och tapas. Philip älskar vitlöksbröd – och plötsligt börjar han doppa det i marinaden som vitlöksklyftorna legat i!
"Philip, äter du vitlök?"
"Ja."
"Tycker du det är gott?"
"Nej."

2. Jag pratar med Michael på telefon och påpekar att jag borde nog börja lära honom svenska snart.
"Du kan prata på svenska så svarar jag på japanska!" XD ^_^

Sen var det nåt mer, men det har jag olyckligtvis glömt för tillfället :(

* * *

I söndags var vi och red. Den här gången stretchade jag, men jag glömde återvända till att stretcha innerlåren – det gjorde så ont, så jag tog en liten paus och tänkte göra mer senare. Så jag har FORTFARANDE ont i innerlåren :S Men det var kul. Och uppenbarligen necessary att komma ut och röra på sig. Vi var ute hos hästarna i nästan 3 timmar tror jag, men inklusive tiden att hämta dem från hagen, göra i ordning dem innan och efter ridningen. Somnade efter lunch vid MATBORDET...! Insåg efter en stund (vågar inte tänka på hur länge jag skämde ut mig inför hon som vi får låna hästarna utav, farmor och farfar hade ju bjudit in henne på lunch!) att det inte var hållbart och la mig i soffan i deras tv-rum och sov där i lite mer än en timme. Det har jag i alla fall koll på :p Hm, ska se om jag inte kan ta och lägga ut lite bilder senare den här veckan! :)

* * *

Igår kväll, efter skolan (och efter att ha sovit där också :S), åt vi kinesisk mat på Ming Palace. Vi provade en helt ny rätt, det var anka med kinesiska pannkakor! Det rekommenderar jag starkt! De är tunna som typ rispapper men gjorda av vete. Och på pannkakan har man nån sorts sås, purjolök, gurka (strimlade/stavar), sallad och så slutligen anka. Rulla ihop. Jättegott!!! :D Efter maten gick vi på bio. Philip fyllde ju femton (men han ser ut att vara minst 17!) så vi gick på den nya Bond-filmen. Den var bra! Hört så många olika saker, en del tyckte den var jättebra, en del tyckte den var skit. Viktigast är att se den och själv bilda sig en uppfattning, tycker jag. Men jag förstår inte att vissa inte tyckte den hade nån handling. Den hade helt klart mycket mer handling än de gamla Bond-filmerna. De förstod jag inte alls..! Fast, kan ju bero på att jag var yngre då... Men ändå. I alla fall, vi kom hem mitt i natten, vilket ledde till att jag...

* * *

... inte orkade ta mig upp i tid till första föreläsningen idag. Men in tog jag mig, satt och pluggade matte i nästan fem timmar, och sedan var det dags för labbseminarium. Därefter åkte jag hem och åt mat och slappade framför tvn. Och excitar mig inför jobb på torsdag! Dessvärre har jag råkat säga att jag kan jobba på ett annat ställe innan bingon, så nu ska jag jobba typ 6-19.30 på två olika ställen, i två olika städer... oops. Aja, jag behöver pengarna :)

* * *

Imorgon är jag borta hela dagen. Har skola 8-17 och sedan ett möte som BÖRJAR klockan 18 :S Hemskt. Men jag ska försöka gå därifrån senast 19, för annars kommer jag inte orka jobba på torsdag.

Jag hoppas att detta extremt långa inlägg kompenserar för mitt bortfall de senaste dagarna ;)

Nu ska jag sova. Gonatt!

Inga kommentarer: