tisdag, november 11, 2008

Blöt dag

Det har regnat nåt förskräckligt idag! Tur att jag packade ner paraplyet imorse. Men jag hade ingen tur på vägen hem. På bussen från universitetet till resecentrum satte jag mig först på platsen vid fönstret – när det helt plötsligt öser ner vatten på mig när bussen svänger! Då byter jag till platsen bredvid. Bara för att upptäcka att den är DYNGSUR. Helvete. Så – jag gick från resecentrum till stan för att låta baken torka. Men usch vad obehagligt det var.

Nu hade jag egentligen tänkt se Desperate Housewives, men Philip tittar på Pimp My Ride. Och jag funderar på att gå och lägga mig istället, jag har förskräckligt ont i huvudet. Tror det beror på mina linser...

En lista på saker jag borde göra (men inte har råd med):
  • beställa tid hos en optiker för synundersökning och nya linser (vågar inte tänka på hur långt det gått sen dess...)
  • beställa tid hos en frisör, det är nog ca 9 månader sen sist...
  • köpa nya höst/vinterskor – men det är faktiskt marknadens fel, jag har varit överallt! Nyss var jag på LaRedoute, men nada där heller.
Och i veckan, senast i början på nästa vecka, borde jag inhandla skor att ha på jobbet, de ska vara svarta. Din Sko är nog mitt första stopp för det.

Och vi har kanske kommit fram till ett företagsnamn! Ett temporärt i alla fall. Det ska ju vara något som inte finns, och det tror jag vi har lyckats med!

Inga kommentarer: