söndag, november 16, 2008

Död dag, bra gårdag, akut förrgårdag

Ja, dagen igår var bra. Philip fick en massa presenter. Jag fick två. Hade ju fått de flesta mina sen innan. Jenny sa hej till Michael. Evelina vågade inte. Jag hade ju förvarnat henne om det, men hon hade tydligen glömt :p När hon fick reda på att jag hade fått övertala Michael att han skulle prata med dem, då kände hon sig jättetaskig. Ah, ja, jag fick prata med Michael i alla fall. Lika underbart som vanligt :) Frågade om han hade varit på konsulatet än, men han sa att han skulle gå i januari, för han har så mycket på jobbet fram till dess. Så vi får se när han kommer hit... Ser så fram emot det!

Idag ska vi till farmor och farfar, rida häst och äta mat. Det är alltid en massa mat! Jag är fortfarande mätt från igår, vi åt tårta, bullar och sen tacos till kvällen följt av glass, frukt och vaniljsås. Jag känner mig helt död, hur ska det här gå?

Så, lite snabbt om fredagens knäppa värk: tänk er att någon sätter in bedövningsmedel mellan ögonbrynen och så sprider det ut sig i ett område som sträcker sig från nästippen, till tinningarna och upp över pannan. Jag var bortdomnad, kände mig lite svullen och det gjorde ont. Stundvis kändes det som om det isade/ilade på vissa ställen. Vårdcentralen sa att jag skulle ta en Ipren, och om det blev värre så skulle jag ta mig till akuten eftersom jag var i Linköping. Och värre blev det ju, för så stort område som jag beskrev ovan var det inte när jag pratade med dem. Men jag åkte inte, jag ville inte åka själv, ville ha nån med mig... Så jag uthärdade, stannade i skolan. Och sen åkte jag hem. Efter att jag köpt en present till Philip. En skjorta. Tänkte han kunde behöva det.

Hm, får se om jag hinner plugga nåt idag :S

Inga kommentarer: