lördag, januari 19, 2008

Vårstädning i januari

Ja, jag har påbörjat min vårstädning ^_^ Men det är lika bra att börja, för jag kommer aldrig bli klar :p Iallafall, har börjat göra plats så att jag kan börja samla på mig grejer för när jag flyttar hemifrån! Måste lära mig att slänga saker, bland annat en himla massa papper från gymnasiet. Det kommer bli svårt. Sentimentalt. Och så ska jag försöka rensa ut mer grejer som jag vill sälja: väskor, kläder, skor, osv.

Tänkte sammanfatta gårdagen lite kort: hade ju tänkt att gå ut med klasskompisar eftersom en utav dem fyllde år, men såg när jag tittade i busstidtabellen att jag skulle ungefär hinna hem, laga till nåt snabbt och äta det och inget mer innan jag var tvungen att gå för att ta bussen tillbaks. Skulle inte hunnit byta om eller fixa mig eller nåt, så jag sa det, så jag gick inte. Dessutom hade jag på känn att jag skulle vara helt slut tidigt, eftersom jag på torsdagen var det redan vid halv sex! Men jag fick andra planer ändå, Anna ringde mig på lunchen och sa att hon var hemma några dagar innan hon skulle åka tillbaka till Lund, och ville gå på stan med mig. Det gjorde vi. Jag har upptäckt Rum och Clas Ohlson, ska så gå till de ställena när jag ska köpa saker till mitt hem när jag flyttar hemifrån! Plus att jag hittade en grej i den senare som jag funderar på till Michaels barn, en sån där vävstolsliknande grej, fast som är väldigt liten och enkel, bara "plan" så att säga. Och så hittade vi en badankstermometer som man skulle kunna mäta badvattnets temperatur med. Den var waterproof men inte diskmaskinssäker! XD Och så hittade jag en annan sak på Indiska, tror det var nåt typ som man gör egna halsband och armband med, som jag funderar på till barnen också. Men jag tänkte fråga Michael vad de gillar först, så det inte blir en total katastrof. Vävgrejen, en sån har jag, tyckte det var kul. Fast ja tror min var i plast. Anyway, det är såna grejer som jag hade gillat att få när jag var liten. Fortfarande faktiskt! ^_^

Är det förresten bara jag som tycker det är knäppt att min kompis inte får komma hit för mina föräldrar på grund av stormen när mina bröder får gå iväg till flickvän respektive kompis?

Inga kommentarer: