lördag, januari 12, 2008

Lite köpgalen

Jag sitter och tittar på VILAs "Must haves" (under fliken Trends), och inser att det inte är nyttigt för min plånbok att det numera finns en VILA-butik i City, inte bara ute i IKANO - för där var jag ju typ aldrig ändå, men nu... hjälp. Mitt bankkonto tycker inte om mig. Vill ha så många olika kläder!

Haha, det får mig att börja tänka på när Samuel och jag väntade på min buss, jag stannade till utanför Wedins, den butiken där de har väskor i Gränden, och tittade in på alla väskor som var på rea. Jag försöker ha köpstopp på mig nu, det går bra, men det har bara gått en vecka... :p Tänkte försöka ha det åtminstone till mars, bara de allra nödvändigaste sakerna får jag inhandla. Försöka. :p Ni känner ju mig ^_^ Och så var det stängt, så det var ingen risk att handla nåt just då heller.

Anyway, för att återgå till historien, så tyckte Samuel att det räcker ju med bara en handväska. Eller OK, två, i olika storlekar. Då förklarade jag för honom att så är det inte alls, man måste ha i olika storlekar och i olika färger, för olika ändamål eller för att "piffa upp" en outfit. Han tyckte det bara var knäppt. När jag sedan utbrister "Jag vill in! Jag vill känna på väskorna, ta på dem!", så blev Samuel rädd för mig. Honestly - jag blev lite rädd för mig själv. På tal om handväskor, jag tänkte jag skulle sälja en del av mina, har så många, använder inte alla... Du råkar inte vilja ha en? ;)

Inga kommentarer: