lördag, januari 26, 2008

Bankrånet

Banken i min stad rånades igår morse. Det var läskigt att höra, det här är ju lilla Åtvid, hålan där det aldrig händer nåt! Eller, ja, det har vad jag vet inte hänt nåt sen Malexander-mördarna rånade Konsum här... Anyway, tillbaka till bankrånet. Tydligen så praoade en tjej som jag känner på banken, och hon var där. Undrar hur hon mår... :S En annan tjej som jag också känner skulle ha praoat där nästa vecka, men det får hon inte längre... Shit... jag vet inte riktigt hur jag ska reagera! Det känns hemskt att det är så många som drabbats av händelsen, som chockerats...

De körde tydligen in med en bil genom dörren, och hotade och sköt. Ingen blev fysiskt skadad. Värsta är nästan att en av fotgängarna som gick i närheten, hon trodde att det var en filminspelning och blev inte rädd eller nåt, hon bara stod och såg på! Det var nog en hel del folk där också, det var ju en fredag, och folk brukar handla på torget då. Kanske var lite väl tidigt för rusningen, men jag läste att det fanns massor av ögonvittnen... Hoppas de får tag på rånarna!

Inga kommentarer: