fredag, januari 11, 2008

Nej, vi är inte gifta!

Jag träffade Samuel och Maria igår - Samuel fyllde år, så vi fikade/åt kvällsmat. :) Jag och Samuel drog runt i diverse butiker i över en timme och småpratade till Maria kom, och sedan gick vi till Handelsbanken. Maria skulle hämta ut kontanter - hennes kort var knäppt - och jag och Samuel satte oss under tiden ner i en soffa framför en massa bilder från Svensk Fastighetsförmedling. Jag föreslog att vi kunde titta lite på dem, varpå Samuel säger att då kommer det ju se ut som om vi är gifta. Personligen tyckte jag det lät bättre än att vara gift med min far - och därmed mor till mina bröder, eller att jag är ihop med nån av mina bröder, så jag tänkte inte så mycket på det. Där sitter vi alltså och diskuterar priser och boende, när en bankman börjar trycka på en knapp för nummerlappskön. Vi tittar på honom. "Har ni tagit en lapp?" Nä, svarar vi. ... och på hans fina graverade skylt står det "Privatrådgivare - Boendelån" XD Har Samuel och jag missat något? ;p Vi bara skrattade gott åt det, och sedan gick vi alla tre och åt på Linds. Jag åt en bakad potatis med kycklingröra och en himla massa grönsaker. Gud, vad jag har saknat grönsaker! Måste verkligen bli bättre på att få i mig grönsaker. Älskar grönsaker (inte alla ska väl sägas), men min mamma är så dålig på att integrera det i maten och servera det på bordet. Så jag har typ blivit likadan. Men det måste jag bli bättre på. Till att börja med kan man ju se till att det finns grönsaker och frukt att äta utav hemma - lök räcker inte! *rolls her eyes* Hjälper inte att skriva det på inköpslistan, hon köper typ paprika, gurka och tomater om man skriver "grönsaker". Jag får nog se till att följa med nästa gång :)

Inga kommentarer: