måndag, mars 23, 2009

Dubbeldäckare!

Är extremt trött och har huvudvärk och ska gå och lägga mig, men tänkte ge en snabb re-cap av min dag.

Åkte dubbeldäckare idag! I vanliga fall kör de "vanliga" expressbussar, och efter en incident (18 ståendes från Åtvid till Linköping = många irriterade samtal till Östgötatrafiken) började de köra med två bussar den avgången. Och nu har de börjat med dubbeldäckare! Det gav ett helt annat perspektiv på resan som jag annars är så van vid. Brukar sova hela vägen, men den här gången höll jag mig vaken nästan hela vägen bara för att det var så kul! Satt där uppe förstås :) Tänk er känslan att glidflyga genom Åtvid...! ^_^

Väl i skolan hade jag labb, lunch och håltimme innan fysiklektionen. Håltimmen ägnade vi åt att slappa, läsa tidningar och sova. Det var väldigt skönt. På fysiklektionen blev vi snabbt klara med dagens uppgifter och sen skyndade jag mig hem för att ringa Michael, konsuln i Cebu har äntligen svarat på den sista frågan (konsulatet i Manila suger på korrespondens!) så jag skulle tala om hur Michael skulle göra med betalningen – men han måste ha sovit för han svarade inte. Vilket kanske inte är SÅ konstigt, men tanke på att klockan måste varit efter ett på natten hans tid... Så jag ska försöka imorgon bitti istället. Och nu ska denna lilla damen gå och lägga sig!

Inga kommentarer: