tisdag, mars 03, 2009

Ohälsosam dag

Ikväll har jag verkligen slarvat. Godis, glass och popcorn. Men gott var det! :p Bäst att bunkra upp inför tenta-p ^_^

Tänkte nämna att jag och Michael pratade för en vecka sen, det var ju den veckan som jag i princip kom hem för att sova. Tisdagen var ett undantag, eftersom jag struntade i både träning och biltur hem med Janne och Sarah och åkte hem tidigt för att prata med Michael :D Lika underbart som vanligt, men all denna väntan på att få igenom uppehållstillstånd och att han ska komma hit, tar kål på mig! Men jag vet att det är värt det :) Dessvärre skulle det ta längre tid än det brukar ta för passet att bli klart, förmodligen för att det är giltigt i fem år istället för tre, och för att han var hos en resebyrå (om jag fattar ordet "agency" rätt) istället för Utrikesdepartementet (Department of Foreign Affairs, DFA). Ja, de gör saker och ting annorlunda i Filippinerna. Uppenbarligen.

Men det är som sagt inte lätt. Tänker på honom jämt och ständigt. Och inte blir det bättre av att folk säger detsamma. Att det måste vara jobbigt, och ibland att jag borde skaffa någon som finns närmare. Tro mig, om jag hade hittat någon jag velat ha som fanns närmare, så hade jag väl gjort det för länge sedan!? Nu har jag min Michael, och det känns fantastiskt med honom! Hm, det där sista lät lite porrigt. Det var inte så det var menat ;p Men ni får väl tolka det hur ni vill! XD

Annars? Varit i skolan idag. Jag har varit förvirrad som vanligt (som exempelvis skrivit in labben på fel dag i min kalender...) och nu ska jag sova!

PS. Godisask nummer två "glömde" pappa i väskan. ;) Om han inte ätit upp den när han återvänder från Stockholm så ska jag spara den till nästa gång, Janne!

Inga kommentarer: