torsdag, juni 05, 2008

Vi har lägenhet!

Vaknade av att jag fick några delivery reports på mobilen (vilket var lika bra, jag drömde nån jättekonstig dröm om att jag hade en massa utslag som kliade... :p), och sen fick jag ett meddelande från Michael. Svarade, men fick inte leveransrapport med en gång - som vanligt nuförtiden (knäppa telefonnät alltså!) så jag provade att ringa. Så skönt att höra hans röst igen! "We have apartment". Jag blev så glad, nu behöver jag inte vara orolig över det längre! Så skönt att han kunde fixa det åt oss :) Nu måste han se till att han hämtar mig på flygplatsen också (han sa att om han jobbar så ska han försöka byta pass med nån annan, han vet inte förrän dagen innan jag kommer när han jobbar den dan... :S knäppa system) för jag vet ju inte var våran lägenhet ligger! OK, vet att det är nånstans innan Cebu Marine, så det är väl nånstans i Marigondon. Måste be om adressen dit, och eventuellt telefonnummer. Och även till hans föräldrar. Pappa kräver det, som vanligt.

Och så måste jag veta hur jag ska betala för lägenheten, kort eller cash... 10 000 peso, men inkluderar inte el. Tycker det låter billigt, men han sa att det var fint. Nu vet ju inte jag var han jämför med heller, men det blir säkert bra. Synd att det inte finns swimmingpool förstås, men då har jag ju ingen ursäkt till att inte plugga. Och så kan jag ju skriva på mina låtar när jag är där ^_^ Nu ska jag se om jag inte kan sova lite till...

Inga kommentarer: