lördag, juni 14, 2008

Två dar i Borbon

Michael jobbar nattskift nästa vecka (22-06), och han har ju en ledig dag per vecka. Så vi ska troligen åka efter han slutat, och så börjar han ju inte förrän 22 dagen därpå, så han föreslog att vi ska stanna över natt i Borbon i ett rum vid stranden. Hans barn ville tydligen bada i havet. Och så gjorde han mig ännu mer nervös – tydligen ser typ hela hans släkt fram emot att få träffa mig! "my cousins, my mother – everyone!" OH-MY-GOD. Räcker all choklad då? :S (i Filippinerna kan "kusin" betyda... ja, alla andra släktingar, second cousins, osv. Alla ens släktingar som inte är typ aunts och uncles blir cousins. Typ. Vi vet aldrig vilken släkting mamma pratar om när hon säger kusin. För det är väääldigt sällan hon faktiskt menar kusin. Fast jag vet inte ens om hon vet hur hon är släkt med människan, bara att de är släkt. Men så kan det vara på andra sidan jordklotet!)

Och så ska jag följa med nån dag och se på när han spelar basket. Han lät glad och överraskad när jag sa det. Tydligen spelar de varje måndag och fredag, vi får väl se om vi hinner på måndag, annars blir det fredag! Gillar basket. Blir nog ännu roligare att se på när Michael spelar. Svettigt värre! XD :p (ni vet vad jag menar – om inte, tänk lite till! ^_^)

Inga kommentarer: