fredag, augusti 01, 2008

Igår var en udda dag

Jag mådde så illa. Gick över lite mot kvällen, men hela dan var jag illamående! Lyckades trots det åka in och träffa Jenny för att lämna över anteckningar som jag lånat från henne för bra länge sen :p

På kvällen ringde jag till Michael, han har nattskiftet den här veckan. Jag berättade om min "pengaplan" för hur vi ska göra för att kunna gifta oss nästa år (höll på att skriva "nästa vecka" XD), men han tycker tydligen att vi ska vänta ytterligare, han vill ha en chans att samla ihop lite pengar själv till vårat bröllop. Jag frågade varför och han svarade "Because I'm a man! It's not the woman." ...som ska betala bröllopet menar han. För så är det väl egentligen om man ska gå efter filippinsk tradition, att mannen ska betala bröllopet. Och så pratade vi om lite annat. Det blir rätt mycket prat om pengar hit och dit nu, för det är det brist på både där och här. Han påpekade också att "We have two kids". Jag har fortfarande svårt att tänka på Lara och Mitch som mina barn också, för mig är de fortfarande hans :S Och tydligen betalar han skolgången för Jurich också. Men totalt för alla tre är det mindre än 1500 kronor i skolavgift på ett år, och det är ju lätt att skrapa ihop tycker jag... Jaja, vi ska väl "bråka vidare" idag, vi hann inte prata så mycket, för jag skulle iväg och bada med familjen, passade på för det kan mycket väl varit sista gången för den här säsongen... Men jag vill inte vänta till 2010 eller 2011... jag vill ha honom här nästa år! (eller ännu hellre – nu!)

Sen på kvällen pratade jag med min farbror i USA på Skype för första gången! Kan inte fatta att vi inte tänkt på det tidigare. Han undrar (som alltid ^_^) när jag ska komma och hälsa på. Första prioritering just nu är ju bröllopet. Sen får Michael och jag spara ihop pengar och åka och hälsa på, de har ju ett extra rum, så boende blir ju billigt :) Vi pratade i trekvart om allt möjligt, det var riktigt trevligt! Kul att kunna få kontakten med honom så här igen, jag saknade honom jättemycket när han flyttade. I flera år. (I was pretty emotional when I was younger :p)

(All for you, Sarah :p)

Inga kommentarer: