måndag, augusti 04, 2008

God kväll i filippinsk anda

Den filippinska middagen igår blev lyckad, om man bortser från att det tog mycket längre tid att tillaga maten än jag hade tänkt mig... typ lite mer än en timme, kanske? Men å andra sidan kom inte alla personerna vid halv tre heller :p Får väl skylla på det! Så det blev 4 rätter (chicken adobo, bistek med potatis, embutido eller filippinsk köttfärslimpa samt pancit, alltså glasnudlar med kyckling), stekt ris och leche flan och Vickys cheese cake som den yngste lillebrorsan tyckte var så god att han vill ha receptet! All maten var riktigt god! Det var 6 gäster som dök upp, Vicky, Cecilia, Jonathan, Anna, Samuel och Frida. Min familj joinade oss också. Efter maten (ja, vi tog ju visserligen en paus mellan huvudrätten och efterrätten, pratade och spelade lite fotboll) gick vi upp och tittade på bilderna från Filippinerna och pratade lite om dem. Sen var klockan nästan halv elva, och människorna skulle ju upp imorrn och jobba och annat... Det var ju inte planerat att det skulle bli så sent.

Men idag mår jag nog ungefär som i lördags. Hostar, har svårt att andas och känner mig febrig. Usch och fy.

Inga kommentarer: