måndag, januari 26, 2009

Microsoft består av flumma nördar

Om man vill läsa lite om Windows Live Hotmail finns det en länk här. Janne hittade det i helgen. Allra bästa delen är väl fotnoten som jag klistrat in nedan:

Vi har utformat lagringsfunktionen i Hotmail så att den växer med dina behov i en rimlig takt. Det betyder att du bör ha gott om lagringsutrymme om du inte helt plötsligt vill lagra planeten Jupiter i Hotmail. Om du försöker göra det kommer vi att skicka ett trevlig e-postmeddelande där vi ber dig att inte försöka lagra planeter i Hotmail (stegvis lagring av planeter, månar och asteroider är dock ok).

(originalet för de som är som jag: We've designed Hotmail storage to grow with you, but at a reasonable pace. That means you should have plenty of storage unless you suddenly want to store the planet Jupiter on Hotmail, in which case we'll send you a nice e-mail asking you to please not try to store planets on Hotmail (although gradual storage of planets, moons, and asteroids is ok).)

Alltså... eh, va? Det är nog några Microsoftnissar som haft roligt på jobbet. De lägger inte pengar på att fixa Vista (eller se till att det är bra från början, inte för att jag bryr mig, jag har ju Mac) utan de spenderas på sånt här. Det är ju visserligen väldigt roligt för oss vanliga nissar :)

Inga kommentarer: