torsdag, juli 10, 2008

Hemma igen

Jag är hemma. Jag ska fatta mig kort, väntar besök från Sarah any minute now. Allt var underbart (bortsett från när jag var tvungen att vänta på att han skulle komma tillbaka från jobbet – full time hemmafru skulle definitivt driva mig till vansinne!). Jag är förlovad. Jag har en ring med en diamant. Båda våra ringar är i guld. Planen är att gifta oss nästa år, om det går. (Han vill ha silverringar då...) Då kommer han med mig tillbaka till Sverige (just nu ser det ut som om hans barn stannar i Borbon, i alla fall till en början – så länge vi sparar så att de kan gå på universitetet så är det ok för honom. plus att en del i släkten har uttryckt att det är en stor omställning för barnen att komma hit). Vi ska ha 2-3 barn. Haha, han ville bara ha ett först. Hans anledning: "Because vitamins are expensive." XD Men så sa jag att jag vill ha minst 2-3, och han verkade gå med på det. Hans kommentar: "Jag har redan 2, så det blir 5." Hans släktingar och vänner är fantastiska, och ärliga. De säger både bra och dåliga saker om Michael, men det är mest bra. I princip bara bra. "He's a good guy." Jag har shoppat. Mest skor och toppar. Michael gillar mina Gina-shorts. Caesar (hunden) har saknat mig (och jag har saknat honom).

Angående hans barn, så har jag fått veta en hel del om förhållandet med hans ex (barnens mor) – inte via honom, utan via hans vänner och släktingar. För att göra en lång historia kort: hon är en oansvarig mamma och var elak mot Michael. En dag kom hon bara och hämtade sina saker (för att flytta till en annan man om ja fatta rätt, hon har en annan iaf). Det var 4 år sen, och barnen har inte sett henne sen dess. Michael är jättearg på henne, han vill inte prata om henne. Träffade henne faktiskt, briefly. Väldigt kort. Hon sa hej, jag sa hej, sen drog Michael mig ut ur butiken. Det var i Sands, där Michaels närmaste vänner jobbar. Iaf, jag har varit lite mer än kort, så jag ska gå. Massor att göra :S

1 kommentar:

Anonym sa...

"because vitamins are expensive..." -for whom? :)
grattis på förlovningen