söndag, april 27, 2008

Jag får hjälp!

Jag vet att jag inte borde. Alla mina vänner och pappa skulle starkt avråda mig från det jag gör. Men jag kan inte låta bli! Jag har pratat med Michaels kompis idag, har pratat med honom några gånger tidigare, och idag får jag reda på att det är Jun-Jun! Det var en trevlig överraskning! Vi pratade massor, och han sa att jag alltid är välkommen tillbaka :D Han ska försöka hjälpa mig med Michael, så jag hoppas verkligen att det går vägen. Jag har inte varit så här glad på länge, det var så trevligt att få prata med någon som verkligen lyssnar, ger respons och vill hjälpa till så gott han kan!

Jag har faktiskt funderat ett tag på att åka ner ändå, för att träffa de som man lärde känna då. Man blir nästan som en i familjen på Cebu Marine, det var riktigt härligt att bo där i två veckor! Jag ville inte åka till Manila den sista veckan. Manila är smutsigt och stökigt. Det enda bra är shoppingen! SM Mall of Asia - Oh-My-God. Där inne kan man verkligen gå vilse! Och om jag inte åker ner det här året kommer jag säkerligen göra det nån gång i framtiden - jag vill ju lära mig Visaya! Jag måste lära mig Visaya, för mitt eget bästa!

Inga kommentarer: