onsdag, april 22, 2009

Det där med att byta efternamn...

... när man gifter sig... det är nog inte ett alternativ för mig. Inte byta helt, i alla fall. Jag ska ha både mitt och min blivande makes efternamn har jag tänkt.

För en tid sedan skapade jag ett AIM-konto för att kunna använda iChat. Jag provade miljoner olika kombinationer av mitt namn och de användarnamn jag brukar använda. Inget av det jag ville ha var ledigt. För skojs skulle knapprar jag då in ett användarnamn komponerat av mitt förnamn och Michaels efternamn. Givetvis var det ledigt! Så det heter jag på AIM. Och det ser inte riktigt klokt ut. Förmodligen för att jag inte är van. Men jag har ju en hel identitet bakom MITT namn. Då är jag ju inte Double-Rose längre...

Rosemarie Mondelo. Låter det som jag? o_O

Inga kommentarer: