torsdag, september 11, 2008

Hur definierar du mörk?

Please, vad tänker folk med egentligen? Det här har hänt på bara två dagar:

Igår så pratade några lärare om en "mörk kille" som jag hade i min klass, och de visade honom på bild. Jag hade ju tänkt mig någon som var kanske lite mörkhyad och åtminstone mörkbrunt hår... MEN han var hur vit som helst och hade mörkblont/ljusbrunt hår (beroende på vem man frågar, det är tydligen svårt det där med hårfärg).

Idag läser jag i VRs sminkblogg om att Malin Åkerman är med i en Neutrogena-reklam i USA mot hudcancer. Enligt bloggen "rumlar Malin Åkerman romantiskt runt i en säng med en mörk snygging". Kollar på reklamfilmen (se nedan) och... ja, han är precis lika mörk som den där eleven!

Om DE är mörka, så vad är jag? Ett svart hål? Och om jag är ett svart hål, vad är då de allra mörkaste... indierna eller afrikanerna? Det är är så knäppt. Svenskar, omprioritera era definitioner tack!

PS. Är det fler än jag som är trött på att media (TV, tidningar m.m.) är extremt... blont?)

Inga kommentarer: