lördag, juni 20, 2009

Midsommar

Hade en rätt trevlig midsommar igår. God mat :) Ingen dans runt midsommarstången för mig men däremot tittade jag på. Vi samlades nere vid sjön för dans och fika, vi var nog typ 150 personer! :O Långt över 100 var vi i alla fall. Fikat bestod av en bulle, en rulltårtebit med vaniljkrämsfyllning och grädde med en jordgubbe ovanpå. Till lunch åt vi potatis och sill (förstås). Jag åt lax, sill är inte riktigt min grej. Min kusin åt också lax, ett mycket bättre alternativ än hamburgare som han annars skulle ätit! Till kvällsmat åt vi grillad flintastek och potatissallad. Både till lunch och kvällsmat fick vi jordgubbar till efterrätt. De hade köpt 12 liter tror jag. För 40 kronor litern! o_O Hutlöst mycket pengar...! Stackars mina farföräldrar som insisterar på att stå för hela kalaset på 13 personer med endast pension som inkomst...

Inga kommentarer: