lördag, juni 06, 2009

Bowling och mat!

Har varit ute med jobbet. Vi bowlade på det nya stället vid Stångån och åt mat på Texas Longhorn. Jag åt Sizzling Beef Fajitas och det var faktiskt riktigt gott! Det dumma var att det tog så lång tid innan vi fick maten, nästan EN TIMME! Detta trots att vi förbeställt maten. Morr. Min Corn on the Cob å andra sidan var smaklös. Många andra tyckte också att deras mat inte var god, de var inte nöjda. Och för huvudrätter på över 200 spänn borde man både vara nöjd och mätt och det var nog få som var båda två! Jag var det som tur var. Allt som allt så var det första och sista gången jag (och även för de flesta andra) var på Texas Longhorn.

Det var fler saker som gjorde att vi inte tyckte vi blev rätt behandlade... vi hade beställt ett rum med TV för att få titta på TVn, men det andra sällskapet i rummet ville inte det, och det var nära att vi var på väg därifrån, men då flyttade personalen på det andra sällskapet som tur var. Så då blev det TV. En jobbkollega gick också och klagade på att maten inte kommit ännu, men hon fick bara mothugg tillbaka av kocken. Och sen gick kocken och klagade till någon sorts huvudansvarig som sedan kom och klagade till min kollega och sa att kocken hade blivit upprörd över klagomålet. Men det är väl ändå VI som KUNDER som ska tillfredsställas för att säkerställa att vi kommer tillbaka NÅN GÅNG ÖVERHUVUDTAGET??? Håller ni inte med mig? Det får mig att tänka på ett utskick jag fick från Bingon om kundbemötande, det får jag ta upp nån annan gång.

Hursomhelst, följde med dem upp till Hamlet efteråt, men det var lite jobbigt att vara nykter (jag körde ju) när alla andra var fulla och hade roligt och dansade och hade sig. Jag var alldeles för nykter och lite trött också. Men NÄSTA gång vi går ut, då ska jag också dricka! :)

Nu ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig. Hunden har redan lagt sig i min säng! XD Hm, var ska jag sova då...?

Inga kommentarer: