söndag, februari 03, 2008

I'm a mess

Jag har i sammanfattning haft en hemsk vecka. Jag tänker inte gå in på detaljer, men kan avslöja att en föreläsare(!) undrade om jag mådde riktigt bra. Min livskris pågår fortfarande (jag ska prata med studievägledare på tisdag, men undrar om jag inte behöver boka tid hos en psykolog också), och jag har bråkat med föräldrarna.

Jag funderar allt mer på att vilja jobba med nåt helt annat än det jag läser, trots att jag fortfarande är jätteintresserad av både kemi och biologi. Jag pratade med pappa om det och jag (som är shoppingberoende) kan tänka mig att jobba som fashion stylist eller nåt liknande. Pappas tips var då att ta reda på hur folk som jobbar som det kom dit, vad de har gjort på vägen till dit de är idag. Så det är väl bara att börja marknadsföra mig i så fall!

Men först kanske jag borde ta itu med mig själv, och reda ut mig och mitt liv. Skickade två brev till pojkvännen i torsdags, får väl se vad som händer när (och om) han får dem om ca 2-3 veckor. Kan inte fatta att postgången tar så lång tid! Oh well, nu ska jag fortsätta plugga lite. Och sen söka lite jobb tror jag...

Inga kommentarer: