lördag, maj 09, 2009

Shopping!

Jag och Evelina var och shoppade igår. Hon ville ha hjälp med att hitta "vardagsfinkläder", typ att ha på sig när hon går på grillfest eller liknande. Evelina är i vanliga fall en "byxperson" (hon har alltid jeans på sig) och ville ha hjälp med att hitta kläder. Personal Shopper Rose to the rescue! :D

Vi var på Gina Tricot i typ 1,5 timme! När vi gick in i provhytten hade vi med oss 26 plagg!!! o_O (vi hade givetvis med oss lika många ut :p) En del var visserligen till mig och några var i olika storlekar, men vi hittade i alla fall en klänning och en bolero till henne! Jag fick hjälpa henne att klä på henne, knyta boleron, rätta till klänningar och knyta banden, dra upp dragkedjor och visa var kjolar skulle sitta. Hon var helt lost på området, hon måste nog anlita mig som påkläderska :p ^_^

Därefter gick vi till Indiska, men hon tyckte hon såg för indisk ut i det jag tog fram. Vilket kanske inte är så konstigt, hon är ju adopterad från Indien... Sen var klockan tio i sju och affärerna började redan stänga, folk ville väl hem. Så vi får nog boka in en tid till! :)

Jag handlade lite också, upptäckte att jag inte handlat på Gina sen oktober!!! OMG!!! Så nu har jag handlat 3 klänningar och ett par shorts. All set for the summer :p (som jag ska jobba och plugga på o_O) Lägger upp lite bilder sen! Nu ska jag klä på mig och sätta mig och plugga biokemi!

Inga kommentarer: